Jul 15, 2013

NY - so much more then just Empire State


Siin on teine veel avaldamata postitus mille kirjutasin umbes kaks nädalat tagasi. Sel päeval käis Mari piljardiklubis proovipäeval, kus ta sai õhtu eest üle 100 dollari tippi - nor bad, not bad at all. Kahjuks ta seda kohta endale ei saanud, ilmselt kuna programmiga me ei tohi öösel töötada. See programm üldiselt on üsna nigel, kui keegi küsiks minu käest kas ma soovitaks seda siis peaks pikka aega mõtlema enne kui vastuse annaksin .

******


Käisime täna Nele ja Stellaga Manhattani läänekaldal jalutamas, Mari käis ühes söögikohas kolmandal proovipäeval. Olen siin elades avastanud, kui paljusid ilusaid kohti me jaanuaris ei näinud. Üks asi on muidugi see, et talvel on külm ja pikad jalutuskäigud ei ole külma ja pimedaga just kõige meeldivamad asjad aga samas viis päeva New York’i avastamiseks on ikka lubamatult lühike aeg.
Esimest korda New York’i tulles tahavad kõik minna vaatama asju ja kohti, mis filmides nähtud ja lauludes kuulnud nagu näiteks Statue of Liberty, Central park ja Empire State Building. Me olime sõbrannaga talvel samasugused, panime listi kokku kohtadest, kuhu me kindlasti minna tahame ja nimekirja eesotsas olid justnimelt need kohad. Kui sa esimest korda NY’s oled siis tegelikult ongi see loomulik ja õige neid kohti vaatama minna aga nüüdseks olen avastanud, et NY’l on pakkuda nii palju enamat kui need käputäis turistiatraktsioone.
Olen viimased kaks nädalat aktiivselt tööd otsinud ja ei ole veel midagi leidnud. Programmiga liitudes pidin alla kirjutama lepingule, et kui ma teatud ajaga omale töökohta ei leia on minu viisasponsoril õigus mind USA’st tagasi koju saata minu oma kuludega. Mul saab üsna varsti NY’s juba kuu aega täis ja olen saanud ka juba ühe kurjakuulutava kirja aga samas ma olen kindel et selle nädala esimesel poolel leian ma omale töö ja kõik saab ilusti korda. Ma olen siinse eluga juba nii ära harjunud. Esimesest hetkest saati olen siin tundnud justkui kodus.
Metrooga sõitmine on ka juba täiesti selge ja õpin tasapisi Manhattanit ka paremini tundma. See linn on lihtsalt uskumatult suur ja isegi kui mu orienteerumisoskus on üsna hea küsin siin päevas vähemalt kaks korda inimestelt abi kuna enese loogikaga pole siin vähemalt alguses palju midagi peale hakata.
Öeldakse, et New York never sleeps. See ei vasta küll täielikult tõele aga siin toimub küll koguaeg kõiksugu erinevaid lahedaid asju. Näiteks tasuta kontserdid ja etendused. Üks õhtu käisime tüdrukutega stand-up comedit vaatamas. Kokku esinesid seal viis koomikut ja üritus oli tasuta. Veidi googeldades leiab siin päris palju tasuta häid asju. Näiteks igal reede hommikul on seoses Good Morning America showga Central Parkis kontsert. Pole päris kindel kes järgmine reede esinevad aga kaks reedet tagasi oli võimalik tasuta Maroon 5’i kuulama minna, päris võimas oli!
Kui keegi plaanib lähiajal New York’i külastada, siis siin on paar soovitust :
*Empire State Building on New York’i üks kuulsamaid hooneid. Kui aus olla siis ma ei ole sellest väga aru saanud, miks see nii on. Tegelikult on see maja täiesti tavaline kontorihoone, kuhu otsa kõik turistid selles linnas paaniliselt minna tahavad. The Rock seevastu on vähemalt sama kõrge, kui mitte veel kõrgem hoone Manhattani südames, kuhu otsa minemiseks on alati palju lühemad järjekorrad, see on odavam ja selle tipus ei ole ees metallvõret (sellegi poolest on see siiski väga ohutu, alla keegi ei kuku). Mis kõige olulisem the Rocki puhul – selle otsast näeb Empire State Buildingut ennast. Käisime sõbrannaga jaanuaris seal üleval ja vaade, mis meile avanes oli kirjeldamatult võimas.
*Statue of Liberti on ka kindlasti üks kuulsamaid vaatamisväärtusi New York’is. See asub Manhattani lõunaservas ja sinna viivad tasulised paadid, kuhu peale kõik turistid tavaliselt lähevad. Mis on aga vähem teada – Staten Isaland on NYC saar, kuhu viib iga poole tunni tagant praam. Kuna SI saare peal elavad inimesed siis on see praam kind of nagu ühistrantsport ja see on tasuta. Praam sõidab Statue of Liberti üsna kõrvalt mööda, mitte küll liiga lähedalt aga vaade on hea.
*Metropolitan Museum of Art asub Central Park’is ja see on kindlasti üks koht mida peab NY külastades nägema. Muuseumi hoone on üüratu ja sealt võib leida eksponaate seinast seina – igaüks leiab sealt endale midagi huvitavat. Muuseumisse sisenedes peab saama pileti ja kassade juures seisab silt kuhu on kirjutatud 28 dollarit. Enamus turistis tulevad muuseumisse sisse, näevad seda summat ja maksavad selle raha arvates, et see on muuseumi piletiraha. Tegelikult on selle summa all väikselt kirjas, et see on soovituslik hind. Mis näiteks kohalikud ise teevad – annavad kassapidajale kolm dollarit ja saavad selle eest muuseumi pileti. Tegelikult ei pea see summa isegi nii suur olema, piisab kasvõi ühest dollarist.
Siin on ilmad väga mõnusad, loodan et Eestis on ka hea ja mõnus J



Käisime tüdrukutega tasuta komöödiaõhtul


Legokujud Times Squeril

Armas park keset Manhattanit Union Squaeri lähedal

Chelsea market 



High Line in Chelsea

concert at High Line 






the girl in the middle is a friend of Nicki Minaj





our landlord Sean and his dogs 








No comments:

Post a Comment