Jul 17, 2013

NY - Hillsong


Kui sa oled kristlane või oled kunagi kirikuga kokku puutunud siis sa ilmselt tead, mis seisab sõna Hillsong taga. Hillsong on kogudus, mis sai alguse Austraaliast ja sellele panid alguse Brian ja Bobbie Houston kes on ka praegu Hillsongi vanempastorid.

Aastatega see kogudus kasvas väga suureks, selle kohta võib ja öeldakse ka sageli megakogudus ehk siis kirik kus käib väga väga palju inimesi. Kui sa pole väga kristlastega kokku puutunud ja sinu ettekujutus kirikust on vana hoone kuskil mahajäetud kohas siis kujuta ette pigem hiiglaslikku kontserdisaali inimesi täis ja teenistused toimuvad vähemalt neli korda päevas kuna vastasel juhul ei saa lihtsalt kõik inimesed kirikust osa kuna kirikusse soovijaid on lihtsalt nii palju.

Hillsong on tänaseks päevaks kasvanud Austraaliast ka välja ja tänasel päeval võib leida nende "campust" näiteks Pariisis, New York'is, Moskvas, Londonis, Stockholmis, Amsterdamis jne.

Ma käisin esimest korda Hillsong Londonis, kus teenistused toimusid Londoni kesklinna suures kontserdisaalis ja hoone oli rahvast pungil täis, kui ma õigesti mäletan siis neil oli päevas viis teenistust. Jaanuaris New York'is olles käisin esimest korda Hillsong NYC'is. Suve alguses siia kolides läksin esimesest pühapäevast sinna tagasi ja siiani olen igal võimalusel selle koguduse tegemistega kaasas olnud.

Tavaliselt kui eesti kristlane kuuleb sõna Hillsong tekib tal kaks võimalikku reaktsiooni. Esimene variant on suur vaimustus kuna Hillsong church on niivõrd tuntud ja vähemalt 60% ülistuslauludest on pärit Hillsongist. See tundub justkui Empire State Building, kuhu elus vähemalt korra minna tahaks.
Teine variant on vastupidine reaktsioon. Arvatakse et mis see megakirik ikka ära ei oleks ja kuidas seal veel asjad toimivad kui korraga nii palju inimesi käib. Sellise reaktsiooni taga näen ma pigem kibestumist ja kadedust, kuna inimesed ei näe sellised asju toimumas oma koguduses ja see paneb neid kaitsepositsioonile.

Olen olnud kristlane juba pikka aega ja olin täiesti kindel et tahan leida omale New York'is suvel kogudust. Siia tulles ma polnud päris kindel, et hakkan Hillsongis käima, pigem käin alguses siin ja siis otsin omale väikse koguduse, et rohkem inimesi tundma õppida. Esimest korda Irving placasse sisse astudes sellel suvel tundsin ma end nagu kodus. Piisavalt ülerahvastatud klubi taoline kontserdisaal - diskoballki laes rippumas aga samal ajal nii kodune. Peale seda korda pole ma kordagi mõelnud et peaks omale teise koguduse leidma.

Nädalas toimub Hillsongis päris palju erinevaid asju. Esiteks pühapäev - kuus teenistust. Esimene algab kell 10 hommikul ja viimane teenistus algab kell üheksa ja lõppeb poole üheteist ajal.
Teisipäeviti toimuvad üle linna connect groups ehk kodugrupid ja EBS ehk Exchange Bible Study.
Kolmapäeviti oli enne suve hooaega iga nädal Heart&Soul aga suvel toimub see üks kord kuus. Heart&Sould on idee poolest tavaline teenistus - worship, message ja people coming together to worship God.
Neljapäeval on Creative Night ehk siis meeting kõigile kes on vähegi loomingulised. See on hea võimalus to get plugged in ja see algab tavaliselt alati ülistusega peale mida tuleb preach ja siis jagunetakse erinevatesse tiimidesse nt vocals, drums, photo, venue design edc.
Reedeti on Hillsong NYC Youth ja Friday Night Live. Viimane on loodud et inimesed saaksid chillida ja omavahel tuttavaks saada as a church. Eelmine reede käisime esimest korda Youth'il kus nad mängisid pargis võrku, kossu ja veel mingit mängu mis ei meenutanud ühtegi mängu mida ma teaks:D
Keset Youthi hakkas padukat sadama ja siis mängisime vihmas palli - nii mõnus oli.

Hillsong NYC pastor on Carl Lentz. See mees ja tegelikult kogu tiim on lihtsalt nii suureks eeskujuks mitte ainult mulle. Võid kindel olla et kui sa lähed teenistusele mis iganes nime see parasjagu kannab siis saad sa kõvasti naerda. Inimesed lihtsalt teenivad Jumalat with everything ja samal ajal nad naudivad elu mille Jumal on neile andnud. Hea huumor käib iga kord asja juurde. Carl ise näeb välja nagu fashion magazinist välja hüpanud blogija ja tegelikult sama võiks öelda enamus inimestega kohta Hillsongis, no nii stiilsed lihtsalt.

Preachid ... ulme head iga kord, räägivad täpselt minu ellu. Kõik inimesed kes vähegi Hillsongiga seotud on teenivad kogu oma südamega ja see teebki selle kiriku nii eriliseks. Passion for Christ. Alates jutlustajatest ja lõpetades vabatahtlikutega kes igal teenistusel kaasa teenivad.

Esimesest Creative Night'ist tahtsin ma liituda fototiimiga aga sellel korral meeskond kokku ei saanud. Teisel korral istusin juba koos teiste fotograafidega ringis ja kuulasin mida põnevat nad räägivad, järgmisel pühapäeval sain juba võimaluse üheksasel teenistusel pilte teha.
Miks ma fototiimiga liitusin? Esiteks ma teadsin kohe algusest et ma tahan siin oldud ajal seda kodugust teenida mis iganes viisil see mulle võimalikuks saab. Teiseks mulle lihtsalt väga meeldib pilte teha ja see tundus hea võimalus tiimiga liituda.

Nüüdseks olen ma teinud Hillsongis pilte juba üle kuu aja ja ma olen iga kord excited kui ma saan seda uuesti teha. Feels kind of good käiia ringi kaameraga ja teha pilte kui tead et tegelikult ei tohi seal väga pilte teha ja seda just sellepärast et see kogudus ei ole vaatamisväärsus vaid koht kus inimesed saavad Jumalat tundma õppida.

Nagu enne mainisin on igal pühapäeval kuus teenistust, igal teenistusel on kaks fotograafi ehk siis kokku kaksteist fotograafi kes teevad enamasti kõik u 30 pilti ehk siis päevas tuleb kokku neil üle 360 pildi. Kui minu tehtud pilti esimest korda Hillsong NYC Instagramis kasutati siis ma reaalselt hakkasin kiljuma kui ma seda nägin, ma olin nii excited.

Mulle tõesti väga meeldib fototiimis teenida. Kaks korda olen ka sorteerimist teinud. Kogu asi toimib nõnda, et peale igast teenistust tulevad fotograafid back'i kus ootab neid ees fototiimi juht ja ta võtab pildid kohe oma arvutisse. Iga teenistuse piltidest valib ta välja max 5 pilti ja saadab edasi meediatiimile kes kõikide päeva teenistuste piltide seast valivad välja pilte, mida kasutada.

Alguses oli veidi võõras et ma ei saa enne üle andmist oma pilte töödelda ega arvutis sorteerida aga tegelikult väga muudmoodi ei saakski kuna päevas tuleb niivõrd palju eri pilte erinevatelt inimestelt.


Hillsong on kindlasti asi mida ma jään Eestisse tulles taga igatsema aga samas ma tean et sama Jumal kes tegutseb siin tegutseb ka Eestis ja ükskõik kus mujal. Ma olen nii palju siin kasvanud usus et isegi kui ma peaks nüüd kohe hetkel tagasi tulema ei kahetseks ma hetkegi siia tulekut (by the way, seda ei juhtu kuna ma sain lõpuks oma paberiasjad korda, see reaalselt oli lihtsalt nii suur Jumala ime, I'm so thankful!).


Siin on mõned pildid mida on kasutatud ja mis ma olen saanud Hillsongis teha, ma tõeliselt armastan seda kogudust!



























 





4 comments:

  1. Mul on nii nii hea meel su üle. :) Ja väga põnev ja huvitav oli seda lugeda. :) Kui Pariisis käisin eelmine suvi lootsin ka külastada, kuid kahjuks ajast jäi puudu. :(
    Palju toredadid hetki sulle seal ja Jumal õnnistagu sind! :)

    ReplyDelete
  2. youth suht sakib Hillsongides üleüldse mulle tundub :D aga mul on heameel et sa ruttu involved said ;D tubli!! ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siin ei saki, kõva tiim on taga ja asjad toimivad ilusti :)

      Delete